Milí přátelé, kolegové, klienti,

5.12.2023 slavíme 28. narozeniny! Děkujeme všem klientům, kolegům a přátelům za stálou přízeň 🥂 Máme radost, že vás rozvoj s námi těší a přináší pozitivní posuny do vašich životů! Chcete-li se dozvědět více o naší historii, čtěte zde.

Dále přinášíme noviky, co událo zajímavého a co možná ještě zajímavějšího se stane 💯 

👍 20. běh koučovacího výcviku INTECO úspěšně ukončilo 6 kouček, které nyní integrují koučink do své psychologické, pedagogické a manažerské práce či se stávají OSVČ. GRATULUJEME! 23. běh výcviku zahájíme 5. 2. 2023, přihlášení zde

Jedna ze 3 hlavních lektorek výcviku INTECO, Petra Svobodníková, nabízí v Ostravě zkušeným koučům kurz gestalt přístup v koučování – Hledání dobrého tvaru. Info zde.

👍 „Fancy psychoterapie pro teenagery“, co to znamená? Jak se „připojit“ k dospívajícímu klientovi v rozhovoru? Proč je užitečné nechat se vtáhnout do jeho světa bez hodnocení a odsuzování? Čím nás mohou teenageři obohatit? Co je to Glow-up a jak zužitkovat dovednost Manifestace v terapii? PhDr. Sylvie Navarová prezentovala na 34. česko-slovenské psychoterapeutické konferenci v Přerově. Po Novém roce na můžete těšit na článek na toto téma. Prozatím pár bodů k nalákání:

💯 Min. 2500 let si staří stěžují na mladé. Pokud vás napadne, že je hrozné, že děti tráví tolik času na mobilech a neužívají si jako vy za mlada, tak je to jen známkou toho, že je vše v pořádku  a už jste ve věku chráněni tradic a obhajování zavedených pořádků. A když to půjde dobře, tak to půjde stejně dalších 2500 let. Jen obsah nepochopení se bude měnit. Otázkou je, zda ochranu tradic děláme s moudrostí či stařeckou zatrpklostí (viz Erick Ericksonovy stadia vývoje člověka).

💯 Říkáte dětem, jak jsou šikovné, jak jim to sluší? Vyzdvihujete to, co se jim daří? Odvádíte tak svůj díl práce na tvorbě jejich sebevědomí. Bude se jim lépe vplouvat do vrstevnických skupin a celkově do života. 

💯 Nelze nemít emoce. Stále něco cítíme a buď emocím věnujeme pozornost a umíme je pojmenovat, nebo jim pozornost nevěnujeme a mohou se projevit později ve formě      n-emocí. Jak se zklidnit? Umíte jako teenageři vajbovat či chillovat? 

👍 Podzim a zima je časem volby střední a vysoké školy. Kdo jsem a kým chci být? Vlastnosti, schopnosti, dovednosti a hodnoty jsou tématy k zamyšlení pro rozhodnutí se o další profesní cestě. Protože sebeznalost pomůže s rozhodnutím a rozhodnutí přinese jistotu do nejisté budoucnosti. Vedeme workshopy ve školách na toto téma, poskytujeme i individuální kariérové poradenství. Pedagogové, kteří chtějí zavést ve svých školách systematické kariérové poradenství se účastní našeho 80 hod. kurzu Kariérové poradenství a koučování. Další běh začíná 4. 3. 2024 – přihlášení zde.

Prosincová inspirace:

11. 12. 2023 Mindfulness postupy v práci s teenagery

12. 12. 2023 Kreativní techniky a práce s koučovacími kartami

12. 12. 2023 Koučování teenagerů

13. 12. 2023 Respektující komunikace a podpora wellbeingu u dětí

19. 12. 2023 Kariérové poradenství: Osobní portfolio

Nač se můžete těšit v lednu?

21. 1. 2024 Krizová intervence v praxi 1

29. 1. 2024 Smysluplné třídnické hodiny

30. 1. 2024 Respektující komunikace s teenagery

Všechny kurzy uvidíte zde.

Zpětná vazba na naše kurzy nám dělá radost!

Kurz Koučování teenagerů: „Ještě jednou děkuji, opravdu jsem se té interakce bála, protože mé zkušenosti zdaleka nebyly tak velké jak měly ostatní. Tím, že jsem byla nejméně vzdělaná, tak jsem si zezačátku myslela, že nemám moc, co ostatním předat. Ale nakonec jsem se setkala s rovnocenným přístupem jak ze strany Hanky, tak ostatních účastníků a dokonce můj pohled (skoro teenagera) i někomu pomohl. Takže ještě jednou děkuji za zkušenosti a vytvoření příjemné atmosféry i pro webinářového nováčka.“

Kurz Krizová intervence v praxi: „Přínosný kurz, který odpovídá přesně popisu. Výborná a příjemná lektorka, dokáže jednak naučit ale zároveň pružně reagovat na dotazy účastníků. Výborné jsou i modelové situace. Děkuji za tento kurz.“

Kurz Mindfulness pro práci s teenagery: „Díky kurzu jsem si osvojila konkrétní praktické techniky pro práci s teenagery. Naučila jsem se také konkrétní postupy, jak s touto specifickou skupinou klientů pracovat – jak je namotivovat ke spolupráci a podpořit ve zdraví prospěšnému přístupu k životu. Podstatný je také přínos toho, že z nich uděláme aktivní článek „uzdravujícího procesu“, tedy z role pasivního adolescenta, který neví, jak si může ulevit a pomoci, uděláme aktivní součást uzdravujícího procesu.“

Vyzkoušejte Aplikaci TYKARTY.CZ zde.

Obohacující zimu přeje tým ŠMR a CEPSYS!